Амірсан Роберто про вихід на ринок Китаю
«Сьогодні все рухається так швидко, що не діяти – просто гріх»
12 листопада 2017Амірсан Роберто – серійний підприємець, співзасновник таких компаній як Roberto & Co, Wonder Inc, Wiredin Inc. Сфера його інтересів: блокчейн і криптовалюти, впровадження штучного інтелекту. Сьомого листопада у Бізнес-школі МІМ відбулась зустріч із ним на «Майстерні бізнесу», і основною темою виступу Амірсана стала розповідь про тонкощі ведення бізнесу у Китаї, можливі шляхи та підводні камені українсько-китайського співробітництва.
Вихід на китайський ринок є непростим завданням, перш за все тому, що логіка місцевого споживача, постачальника і посередника абсолютно відрізняється від нашої. Одна з причин цього –закритий інтернет.
Популярні в усьому світі сайти і додатки (Facebook, Google, Twitter, Amazon) давно замінені місцевими аналогами, що ускладнює отримання інформації ззовні. При цьому середня кількість активних користувачів складає близько 900 млн. осіб на добу. Люди фактично «живуть» в мережі з перших хвилин після пробудження і до самого відходу до сну.
Додає відмінностей між західними і східними користувачами комп'ютерна еко-система WeChat, яка замінює і пошуковик, і соціальні мережи. Для китайців принципово важлива швидкість вирішення питань, а WeChat дозволяє вирішувати усі питання, особисті та робочі, через лише один додаток.
Реклама коштує дуже дорого, а ефект від неї рідко приносить бажаний результат. Головний інструмент прогресу в Китаї сьогодні – репутація і експертна думка. У Китаї репутація критично важлива, причому як особиста, так і корпоративна. Виходячи на східний ринок важливо з перших днів почати напрацьовувати позитивні відгуки. Ефективним інструментів буде заручитися експертною думкою блогерів, активістів, хорошими рекомендаціями від клієнтів.
Амірсан поділився кейсом, що демонструє степінь впливу блогерів у Китаї. Два роки тому студентка з Пекіна почала вести блог, в якому вона обговорює життя покоління мілленіалів: відносини з рідними, гендерні питання, робота, захоплення, перспективи та таке інше. На сьогодні у неї близько 2,5 млн. підписників, основна цільова аудиторія – дівчата. Нещодавно одна автомобільна компанія замовила у неї пост, в якому були представлені фото дівчини з новою серією автомобілів. Протягом лише перших 5 хвилин після публікації поста компанія отримала понад 100 замовлень!. За публікацію блогеру заплатили більше $700 тис., проте, з розрахунку вартості за 1 перегляд, це виявилося недорогою рекламою з вражаючою конверсією.
Третій момент, який варто враховувати при виході на ринок цієї країни – менталітет жителів у різних регіонах. Важко знайти єдиний продукт і позиціювання , що однаково підходять жителям різних регіонів. Кожен мегаполіс цієї величезної країни немов маленька держава. У кожному з них можуть бути популярні інші селебріті, інші тренди в моді та таке інше. Тому важливо перед початком роботи дослідити свій ринок, його культуру і особливості.
Головна порада, яку дав Амірсан: «Сьогодні все рухається так швидко, що не діяти – просто гріх». При всій суб'єктивності Китаю, домінуванні особливої культури і менталітету, вийти на цей ринок цілком можливо і дуже прибутково. Китай відкритий до співпраці, дуже зацікавлений у тих, хто володіє знаннями і вміє робити свою справу швидко.