5 правил роботи та навчання в new online reality
Досвід Вікторії Огризи, керівниці юридичного департаменту PepsiCo в Україні
28 квітня 202012 годин у Zoom на зустрічах? Антикризовий план по WhatsApp?
Як в карантин зберегти ефективність в роботі та навчанні, розповіла Вікторія Огриза, керівниця юридичного департаменту PepsiCo в Україні, слухачка pre-MBA "Бізнес", 2020 у МІМ.
Майже все життя я працюю в офісі. З усіма цими нескінченними нарадами, дрес-кодом, дорогою туди й назад з пробками і втратою часу. Я завжди думала, що віддалена робота - це мрія, а не робота. Зараз все перевернулося з ніг на голову. Провести 12 годин у Zoom на зустрічах, для мене, співробітниці глобальної компанії, яка звикла всі питання вирішувати обличчям до обличчя з колегами? Виявилося, реально. А розробити антикризовий план по WhatsApp? Теж.
Після місяця такого режиму, ділюся правилами, які я для себе вивела.
1 - Забезпечте співробітників всім необхідним
Організувати онлайн-комунікації не так складно, якщо не тільки у менеджерів, а й у пересічних співробітників є всі необхідні девайси та доступи. Якщо ви розраховували, що співробітники самі про це подбають, то це не так. Про це повинен подбати керівник.
Плюс ситуації в тому, що весь світ зрозумів, що при наявності інтернету і мобільного зв'язку можна вирішити будь-яке питання. Коли карантин закінчиться, ці напрацювання можна буде використовувати, наприклад, при снігових заметах і непрацюючому громадському транспорті.
2 - Говоріть у справі, завдання промовляйте чітко
Всі комунікації всередині компанії потрібно впорядкувати.
Давайте інформацію співробітникам в зрозумілому структурованому вигляді. У спільних робочих чатах самі говоріть тільки у справі та проведіть роз'яснювальну роботу з підлеглими. Жодних посилань на нову статтю про вірус і кризу, якщо це не ваша пряма робота. Панічного спаму зараз і так занадто багато.
3 - Організуйтесь самі та допоможіть це зробити команді
Працювати ефективно в віддаленому режимі треба вчитися. Здається, що робочий день без чітких меж початку/закінчення став довшим. Але питання не в тому, скільки часу ви та співробітники проведете в месенджерах. А в ККД від цього.
Для частини людей, які прекрасно справлялися зі своїми завданнями оффлайн, перехід на роботу у віртуальному середовищі без фізичного контакту і кордонів, може виявитися складним. Їх треба навчити організовувати себе в таких умовах.
4 - Тримайте мозок в тонусі
Вчіться завжди. Особливо зараз, коли все змінюється й нові знання та навички допомагають краще адаптуватися, бути швидше та ефективніше. Я якраз зараз вчуся в МІМ на програмі pre-MBA "Бізнес".
Навчання в МІМ тимчасово переведено в онлайн. Виявилося, що для мене дуже зручно, коли теоретичні модулі проходять саме так. Незалежно, карантин чи не карантин. А ось практичні заняття зручніше обличчям до обличчя. Багато користі від спілкування з групою і викладачем. Як тимчасове рішення в період карантину - є Zoom та інші сервіси з ефектом присутності в аудиторії. Через 10 хвилин після початку заняття грань стирається.
Найважливіше, до онлайн-навчання треба підходити так само, як і до роботи: чіткі цілі, зарезервований час на саме навчання, відпочинок.
5 - Відпочинок також включайте у план
Фізичне і ментальне здоров'я - це ресурс. Тому відпочинок критичний. Піклуйтеся про себе і про свою команду, дозволяйте собі та їм відпочивати. Навчіться розслаблятися без електронних гаджетів і звукового шуму. Сон, медитація, спілкування з родиною, домашніми тваринами, книги - хороші варіанти.